I don’t like reality. It’s way too clear for me. - Reisverslag uit Heerenveen, Nederland van Renate Klijnstra - WaarBenJij.nu I don’t like reality. It’s way too clear for me. - Reisverslag uit Heerenveen, Nederland van Renate Klijnstra - WaarBenJij.nu

I don’t like reality. It’s way too clear for me.

Blijf op de hoogte en volg Renate

15 November 2012 | Nederland, Heerenveen

Nelly Furtado – All good things come to an end.

‘Goedendag, heeft u ook een bonuskaart?’ Ik denk er niet graag over na hoe vaak ik deze vraag op een dag moet stellen. Op een gegeven moment beland je in een soort semi-slaapfase. Je slaapt niet, maar bent je ook niet goed bewust van wat er om je heen gebeurt. Alles gaat automatisch. Je lichaam en geest worden één als robot.
Maar er zijn momenten waarop je direct alert bent. Een reactie die je als kind krijgt wanneer je voor kerst een pratende teddybeer krijgt. Een reactie die je als caissière krijgt wanneer een klant steelt of iets geks zegt.
‘Voor jullie, vakkenvullers, heb ik meer respect dan voor het andere personeel in de winkel.’ Ik schrik gelijk op uit mijn semi-slaapfase. ‘Maar mevrouw, ik ben geen vakkenvuller.’ Ik voel me een moeder dat haar kindje uitlegt dat ze geen piemeltje heeft. ‘Dat maakt me niet uit,’ zegt de mevrouw in de rode jas. Schaamteloos, maar eerlijk. Geweldig vind ik dat. Ik hoor mezelf hardop lachen. Zeldzaam.
All good things come to an end en zo eindigt mijn carrière bij Albert Heijn ook. Vandaag is mijn laatste werkdag. Ik wil Albert Heijn graag bedanken. Bedankt voor al het gezeur wat ik kreeg om dierenplaatjes of een paar eurocenten. Ik leerde veel over geduld en zelfbeheersing. Bedankt voor alle smoezen die ik hoorde over vergeten identiteitskaarten. Ik leerde veel over gedrag en leugens. Bedankt voor alle diefstallen die ik om me heen zag gebeuren. Ik leerde veel over vertrouwen.
Maar vooral bedankt voor de waardige vriendschappen die ik heb overhouden in deze 2.5 jaren. Bedankt voor het vertrouwen. Bedankt voor de kerstpakketten vol chocolade. Bedankt voor alle keren dat ik mijn ei kwijt moest en jullie luisterden. Bedankt voor het (meestal) meevallende salaris. Bedankt voor alle waardevolle gesprekken. Bedankt voor al het fruit in de kantine. En het meest bedankt voor de stroom die ik elke dag weer mocht tappen als mijn telefoon leeg was. Het waren topjaren!

  • 15 November 2012 - 11:12

    Marten En Tineke:

    the best has yet to come!

  • 20 November 2012 - 18:33

    Bruinsje:

    He Renate,

    Ik hoorde van beppe dat je al vertrokken bent met je reis naar Thailand. Ik heb je helaas niet meer persoonlijk kunnen spreken maar bij deze wil ik je een heel goede en leerzame tijd toewensen de komende periode in het Tamar Center in Thailand. Zoals ik de reis vrouwen in de prostitutie bekeken heb lijkt het me heel indrukwekkend, aangrijpend maar vooral ook dankbaar werk. Ook al zal het altijd niet gemakkelijk zijn, het lijkt me ook best wel zwaar. Verder alles goed hier, ben zopas met Harm naar zwemles voor diploma A geweest, hopelijk mag hij bijna afzwemmen. A.s. zaterdag komt de Sint in Munnekeburen aan, dus dat wordt een spannende dag. Dit soort dingen zijn vast heel apart zo op afstand in Thailand.
    Renate, we doen het eerst zo. Hopelijk een goede start van je reis en tot horens vanuit Langelille,
    Groeten, Bruinsje en de rest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heerenveen

Vrouwen uit de prostitutie halen

Zoals jullie misschien wel weten heb ik deze zomer mijn middelbare schoolperiode afgerond. Na 6 zware jaren leek het me nuttig om een jaartje wat anders te doen om erachter te komen waar mijn talenten liggen en wat ik leuk vind om in de toekomst te doen. Bovendien geloof ik dat het goed is om eens je dagelijkse patroon te doorbreken en tijd vrij te maken voor mensen die hulp kunnen gebruiken.
De EO zendt een programma uit waarin mensen naar een onbekende vakantiebestemming gaan, ‘Bestemming Onbekend.’ 2 meisjes gingen in een bepaalde aflevering naar Thailand om het Tamar Center te helpen. Het Tamar Center helpt vrouwen afkomstig uit Pattaya, de armste streek van Thailand, uit de prostitutie te gaan en biedt ze nieuwe kansen aan. Dit kan door ze Engelse lessen te geven, op hun kinderen te passen zodat ze iets kunnen leren of door ze te vertellen over Jezus.
De Hollandse meisjes uit het programma kregen ook de opdracht om vrouwen uit de prostitutie te halen en te helpen om ze terug te brengen in de maatschappij.
Dit programma heeft mij heel erg geïnspireerd. Ik heb direct contact opgenomen met de organisatie. Tamar Center komt handen te kort en is blij dat ik bereid ben me als vrijwilliger voor ze in te zetten. Voor meer informatie over de organisatie: www.tamarcenter.org/nl/

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2013

Life is a rollercoaster, just gotta ride it

23 Januari 2013

Ik weet ook ik kan soms iets doen

17 Januari 2013

Tamally maak

09 Januari 2013

HE gives me direction when I can't decide

04 Januari 2013

Find light in the beautiful sea
Renate

Toen K3 doorbrak werd ik zangeres en in de tijden dat ik op zwemles zat wilde ik heel graag badjuffrouw worden. Mijn droombaan veranderde toen ik 8 was, mijn broertje geboren zag worden en de kraamverzorgster zag die hem in bed mocht doen. Een paar jaar later, toen mijn ouders een advocaat nodig hadden, wilde ik dat zijn en toen ik mijn vakkenpakket mocht kiezen dacht ik nog dat ik het ging maken als arts. Na jaren saaie natuurkunde, scheikunde en biologie wist ik zeker dat ik nooit arts zou worden. Nadat ik mijn middelbare schooldiploma haalde, kon ik kiezen voor een nieuwe studie. Zoveel keuze en zo weinig inspiratie... Ik besloot dat een oriëntatiejaar mij uitkomst zou bieden. Via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn buitenlandse avonturen.

Actief sinds 21 Sept. 2012
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 28463

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 20 Februari 2013

Vrouwen uit de prostitutie halen

29 Januari 2013 - 16 Februari 2013

Backpacken door Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: